من کسی رو نمیخوام که…. این ویژگی ها علائم خطر در رابطه هستند

من کسی رو نمیخوام که..

با کسی وارد رابطه نشین که


در این مطلب میخواهیم بگویم فرد بالغ وارد رابطه عاطفی و ازدواج با چه کسانی نخواهد شد؟ در روابط و انتخاب هایمان باید ها و نباید هایی را همیشه حمل میکنیم که ارزش ها و قوانین درونی خود ماست اما یکسری از موارد هم هستند که ما باید به آنها پایبند باشیم :

 کسی که در کنار اون دائم نگران نوع پوششم باشم :

وقتی با کسی در رابطه هستی که مدام نگران این هستی که وقتی قراره اون رو ملاقات کنی چی بپوشی و چی نپوشی ؟  لباست آیا تو رو چاق نشون میده یا لاغر ؟ قشنگه یا زشته ؟ نکنه اینطوری یا اونطوری به نظر برسم ؟ این رابطه سالم و درست نیست. درسته که در روابط ما با فرد مقابل قطعا حد و حدود پوششی وجود دارد و به مرور افراد راجب این موضوع صحبت مبکنند که ارزش ها و دیدگاهشون در مورد میزان و حد و مرز پوشش چیه اما اینکه مدام شما نگران این باشید که همیشه باید خیلی زیبا و بی نقص و مرتب دیده بشین که فرد مقابل از شما خوشش بیاد این اصلا درست نیست.

 

کسی که در کنار اون مدام نگران ظاهر صورت و پوستم باشم :

نگران باشیم آیا جوش دارم؟ آیا پیر به نظر میرسم؟ آیا صورتم لک زده ؟ آیا ریش های مرتبی دارم؟ آیا موهای خوبی دارم؟ وقتی این افکار مداوم و با اضطراب باشد و مدام نگرانی داشته باشیم که فرد مقابل ما را زیبا در نظر دارذ یا زشت در رابطه اشتباهی قرار داریم.

 

کسی که فقط به خاطر من خیانت نمیکنه :

وقتی در رابطه با فردی هستید که صرفا به خاطر بودن با شما خیانت نمیکند بالاخره روزی که مشکلی در رابطه به وجود بیاید یا دلخور و عصبی باشد خیانت میکند .

 

کسی که بدون من اصلا نمیتونه زندگی کنه :

فردی که تمام کارهایی که انجام میدهد صرفا به خاطر وجود شماست فرد بالغی نیست و هر لحظه ممکن است امور زندگی خود را رها کند و به خودش و شما آسیب میرساند. فردی که برای خود و زندگی خود ارزش و احترامی قائل نباشه برای شما هم انگونه که باید ارزش و احترام قائل نیست و به شما آسیب میرساند.

بلکه :

من کسی رو میخوام که من رو همه مدلی بپذیره و به روح من ارزش بده نه به ظاهر من.

من کسی رو میخوام که دلیل خیانت نکردنش بلوغ خودش بوده باشه و دلیلش ارزشی باشه که برای روح و روان خودش قائل هست.

من کسی رو میخوام که دنیایی زیبا برای خودش تصور کنه و تلاش کند که دنیای خودش رو زیبا بسازه و با وجود من و ارزشی که که برای رابطه مان قائل هست دنیا و زندگی خودش رو زیباتر کند.

برای مطالعه تاثیر خودشناسی در ازدواج اینجا کلیک کنید.

من کسی رو نمیخوام که..

ازدواج و پیش از ازدواجمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *