خودشناسی برای داشتن رابطه عاشقانه سالم و خوب

خودشناسی و رابطه سالم و عاشقانه خوب

اهمیت خودشناسی برای رابطه خوب یا ازدواج


برای داشتن یک رابطه عاشقانه خوب نکات زیادی وجود دارد که ما در هر قسمت به یکی از آنها میپردازیم ؛ در این قسمت اهمیت خودشناسی را توضیح خواهیم داد.

خودشناسی:

برای اینکه بتوانیم جهان اطرافمان را بشناسیم اول باید خودمان را بشناسیم.بدانیم مسیر زندگی ما به کدام سو حرکت میکند؟ بدون داشتن یک شریک زندگی در درجه اول خودمان از زندگی چه چیزی میخواهیم؟ ارزش هایی که ما برای زندگی خود قائل هستیم چه هستند و خطوط قرمز ما در زندگی چه چیزی است؟ از یک رابطه چه میخواهیم و اصلا چرا به دنبال یک شریک زندگی هستیم؟

شناسایی کنیم چه چیزی باعث رضایت و خشنودی ما میشود و چه چیزی از آستانه تحمل ما خارج است. تعریف ما از یک رابطه خوب چیست؟

خودشناسی اهمیت بسیار بالایی دارد و گام اول در ایجاد یک رابطه سالم و عاشقانه و خوب است. منظور ما از خودشناسی این نیست که شما به سلیقه خود در رنگ و امور جزئی برای یک رابطه اهمیت بدهید ؛ بلکه انچه منظور ما است امور مهم زندگی است که تاثیرات آن زیاد است ؛ برای مثال:

تحصیلات :

شما تا چه سطحی از تحصیلات را دوست داید و میخواهید ادامه دهید : بدانید خودتان علاقه دارید تا چه مقطعی و در چه زمینه ای تحصیل کنید و میزان تحصیلات و رشته فرد مقابل تا چه حد برای شما اهمیت دارد؟

شغل :

شما چه شغلی را دوست دارید و حیطه فعالیتتان در چه زمینه ای است / اگر خانم هستید مشخص کنید میخواهید بعد از ازدواج به کار خود ادامه بدهید و یا نه ؟ اهمیت این موضوع برای شما چقدر است؟ / اگر مرد هستید مشخص کنید آیا دوست دارید همسرتان سرکار برود یا خیر ؟ / میزان حداقل درآمدی که شما برای خودتان و همسرتان در نظر دارید چقدر است؟

ارزش ها :

هر فردی در زندگی خود به اصول اساسی پایبند است و این اصول جدای از مذهب فرد است. مثلا ارزش برای فردی این است که خیانتی در رابطه وجود نداشته باشد و برای دیگری ارزش مهم در رابطه داشتن آرامش است.

مذهب :

مذهب شما چیست؟ درصدی که شما به طور محکم و قطعی به مذهب خود پایبند هستید و تعصب شما چقدر است؟چقدر به نظرتان میتوانید با فردی با مذهب متفاوت رابطه عاشقانه خوبی داشته باشید؟ چه اموری برای شما در مذهب بسیار اهمیت دارند و چه اموری اهمیت چندانی ندارند؟

نقاط قوت و ضعف :

هر فردی در زندگی نقاط قوت و ضعفی دارد شما باید بدانید چه شخصیتی با چه نکات مثبت و منفی ای هستید و به طرف مقابل خود این نکات را در اوایل رابطه خود بگویید و نقاط قوت و ضعف اون با نیز بشنوید.

ظاهر و چهره فرد :

بدانید چه معیار های زیبایی دارید و چقدر ظاهر یک فرد , پوشش , تیپ , چهره , صدا و … برای شما اهمیت دارد؟

خط مشی های فرد در کل زندگی :

اموری که فرد زندگی خود را بر مبنای آنها چیده است چیست ؟ خط مشی های خود شما چیست ؟ برای مثال اگر شما نمیتوانید یا نمیخواهید هیچ گاه از خانواده خودتان جدا شوید نمیتوانید رابطه سالمی با فردی که حتما میخواهد در شهر یا کشور دیگر زندگی کند داشته باشید و به مشکلات بزرگی بر خواهید خورد.

مشکلات روحی :

میزان نیاز های عاطفی شما چیست ؟ باید در این مورد هم خودتان را بشناسید و در انتخابتان به این مورد هم توجه کنید ؛ اگر شما فردی هستید که در یک خانواده پر تنش بزرگ شده اید و به حمایت نیاز دارید و یا اگر به اندازه کافی از محبت سیراب نشده اید و … بدون خجالت خودتان را بشناسید و به این موارد در رابطه خود توجه کنید.

برای دانستن اینکه با چه مردانی نباید ازدواج کنید اینجا کلیک کنید.

پایان

ازدواج و پیش از ازدواجدسته‌بندی نشده

ازدواجچه کنم جدا نشویمخودشناسیرابطه عاشقانهمعیار های ازدواج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *